Monday, October 6, 2008

8 dan: 6 dan kursa

9-11:30 h: Evaluacija jučerašnjih utakmica. Sa osvrtom najviše na prvog i drugog sudiju.
Ja sam bila prvi sudija na drugoj utakmici i imala sam sledeće zamjerke:
  • Prilikom pokazivanja znaka za servis, kažu da sam previše energična i da treba da pokazujem znak nježnije i sporije, ne kao vojnik, i da zvižduk bude duži.
  • Takođe, ja imam lošu naviku da posle kontakta lopte sa antenom pokazujem na antenu, a to nije u skladu sa pravilima. Prilikom kontakta lopte i igrača sa antenom nije obavezno, ali je poželjno da se pokaže igrač koji je prouzrokovao taj kontakt. U skladu sa pravilom 22.2.3 prvi i drugi sudija pokazuju samo: tim koji servira, grešku i igrača koji je načinio grešku (ako je potrebno).
I ponovo primjedbe za brisače. Niko nije htjeo da igrače kazni zbog zahtjeva za brisanje poda. Sve sudije su samo ignorisale zahtjev i pravile se da ih ne vide i ja među njima, ali to svakako nije dobro. Mi smo tu da sledimo pravila i instrukcije, ma koliko mislili da su one ponekad pogrešne.

Inače treća utakmica juče je bila odlična. Žene Turk Telekom protiv Dinama iz Moskve (kapiten Gamova iz ruske reprezentacije). Tu utakmicu je sudio sudija iz Koreje Kim sa Jacek-om Sek-om iz Poljske. Svi a posebno g-din Habib i Titov su bili zadovoljni sudjenjem, posebno prvog sudije.

Posle evaluacije smo imali finalni test. Test je bio u istoj formi kao i pripremni test, ali sa drugih 50 pitanja. Prvih 30 pitanja bilo je na zaokruživanje (svako pitanje nisi 1.5 poena), a drugih 20 na popunjavanje (od 31-40 2 poena, od 41-50 3.5 poena). Test je trajao 1h i mislim da niko nije uspjeo da popuni sva pitanja. Ali većina je uradila bar 80%i. Savjet je bio da se test radi od pozadi pošto poslednja pitanja nose više poena, ali mislim da je za mene to bilo potpuno pogrešno, pošto na kraju nisam imala dovoljno vremena ni da pročitam sva pitanja iz prvih 30. Minimum da se položi test je 60 od 100 poena, tako da vjerujem da su svi položili, a sutra ćemo to i saznati.

Što se tiče utakmica, moje nominacije za danas bile su:
- na prvoj utakmici: linijski sudija na poziciji 3.
- na drugoj utakmici: zapisničar

No comments: